Сьогодні у Києві
Зниження попиту на пиво і корисну їжу: розповідаємо про головні тренди ресторанної сфери Києва
Ресторанна сфера в Україні, зокрема у столиці, стрімко змінюється. Майже половина закладів, що відкрились під час війни, закрилися або закриються найближчим часом.
Як зазначає ресторанна експертка Ольга Насонова, однією з причин є швидка зміна трендів, за якою не встигають власники закладів.
Нині головним трендом, що зберігається в українських ресторанах, є наявність змішаної кухні. В меню закладів можна обрати страви середземноморської кухні, водночас знайти щось азійське чи питомо українське. Зокрема, українська домашня кухня була популярною до війни та залишається й зараз.Інша тенденція ресторанної сфери — популярність кав’ярень. Доступні заклади, що можна знайти у середмісті, кіосках чи на перших поверхах будинків. Заклади у різних форматах дозволяють замовити напої, десерти та випічку. Примітно, що українці стали їсти більше хліба та випічки. Серед причин — солодке та хліб допомагають впоратися у стресових ситуаціях. Крім того, хліб залишається недорогим продуктом, тому елітні пекарні стали так званою “доступною преміальністю”. У ресторанній сфері наразі можна помітити відсутність тренду на корисну їжу — хелсі-фуд популярний там, де немає небезпеки. Багато хто не приділяє увагу здоровому харчуванню, а просто їсть те, що хочеться і що подобається.
Також протягом війни у роздрібній торгівлі зріс продаж алкоголю. У закладах найпопулярнішими напоями є алкогольні коктейлі. Водночас помітно спадає популярність пива, адже здебільшого хмільне люблять чоловіки, яких зараз менше.Основними викликами сфери є небезпеки, пов’язані з війною — обстріли, відсутність електроенергії, низька платоспроможність відвідувачів. Також є криза персоналу — чимало людей виїхало через війну, а значна частина на фронті.
За прогнозом експертки, найбільшої популярності після закінчення війни набуватимуть заклади, що працюють вночі. Клуби, бари, дискотеки, які можна буде відвідувати, коли скасують комендантську годину. Також популярними залишатимуться кафе та ресторани, які орієнтовані не на імпорт, а на локальний український продукт.Детальніше про головні тренди та виклики сучасної української ресторанної галузі можна прочитати у нашому тексті за посиланням.